Polecam ją przede wszystkim osobą, które zaczynają swoją przygodę z blogosferą, a mają aspirację, bo wiele możemy się z niej dowiedzieć. Dzięki niej zdecydowałam się na zmiany, zaczęłam działać w serwisach społecznościowych oraz założyłam Google Analytics (wcześniej nie wiedziałam, że coś takiego istnieje). Nie przywiązuje jakieś szczególnej wagi do cyferek, lecz radość mi sprawia ciągle rosnące z miesiąca na miesiąc odsłony bloga czy rosnąca liczba unikalnych użytkowników. Kolejną grupą osób, którym ją polecam są osoby czytające Kominek ES lub Kominek IN i cenią samego autora. Oczywiście, jeśli Ty masz ochotę ją przeczytać to śmiało, nie bronię 🙂 A nawet zachęcam! Również by nie musieć czytać całej książki od początku, zaznaczyłam sobie flamastrem to, co według mnie jest najważniejsze w danym rozdziale.
KSIĄŻKA: Tomek Tomczyk „Blog. Pisz. Kreuj. Zarabiaj”
/my words are wrapped in barbed wire, my actions speak for what I can’t say//
Tomek Tomyczk, jeden z najbardziej popularnych i wpływowych blogerów w Polsce. Prowadzi dwa blogi: Kominek IN i Kominek ES. Każdego miesiąca jego strony notują ponad milion odsłon i tysiące komentarzy czytelników. Współuczestniczył w kreowaniu i realizowaniu kampanii reklamowych dla kilkudziesięciu największych światowych marek. Prowadzi wykłady i szkolenia w zakresie PR i reklamy w blogosferze. Autor Blogera – pierwszego na polskim rynku poradnika dla blogerów. Kocha piłkę nożną, kobiety, podróże, boks i święty spokój. Dużo czyta, głównie o sobie. Nie wie, co to stres i brak wolnego czasu. Ciężko odpoczywa 365 dni w roku. Bloger.
Powyższą informację znajdziemy na odwrocie książki, która zmobilizowała mnie do zmian wizualnych oraz w treści na blogu. Poradnik zawierający prawie czterysta strony podzielony został na pięć rozdziałów, a dodatkowo napisany jest bardzo prostym, zrozumiałym językiem. Jest pełen przykładów czy różnych anegdot, które umilają poznawanie głównej treści, czyli tego jak być dobrym blogerem, a nie przeciętnym. Niestety na razie należę do tych przeciętnych, chociaż mam aspirację do bycia w tym coraz lepszą. Nie chodzi tutaj o zarabianie na blogu, lecz do zdobycia grana czytelników, którzy mają takie same zainteresowania jak ja. Jest to również książka pełna konkretów, która pokazuje nam drogę do poprawienia swojej techniki oraz pokazuje jakie błędy, my blogerzy najczęściej popełniamy. Uczy nas tego jaką mentalność powinien mieć bloger, następnie przechodzimy przez etap kreowania naszego wizerunku w social mediach, a na koniec jak współpracować z firmami oraz innymi blogerami. Ciekawe jest również to, że ostatni rodziła to tzw. flybook, gdzie autor odpowiada na pytania, z jakimi borykali się internetowi pisarze w 2013 roku, z którego wiele możemy wynieść.
Na koniec jeden z moich ulubionych cytatów 🙂